Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rozpočet renovace

31. 1. 2010

…aneb kolik to bude stát

 

Nejdříve je třeba si ujasnit co od renovace popřípadě restaurace očekáváte.

 

Pro mne je renovace uvedení stroje do stavu, ve kterém se nacházel v době výroby za použití současných technologií, dílů a materiálů.

 

Oproti tomu restaurovaní je uvedení stroje do původního stavu v době výroby za použití výlučně původních technologií, dílů a materiálů.

 

Při koupi stroje je třeba dbát na jeho kompletnost a původní díly. Může se vám totiž stát, že koupíte stroj sestavený původním majitelem z neoriginálních či dokonce nevhodných dílů. Má to samozřejmě vliv na další rozpočet renovace.

 

V zásadě je renovace velice finančně a časově náročná činnost. Proto doporučuji si nejdříve rozmyslet, zda se do něčeho takového chcete vlastními silami vůbec pustit.

 

Níže uvedený rozpočet renovace skútru je pouze mojí zkušeností a nemusí se v žádném případě shodovat s rozpočty jiných renovací skútrů. Jedná se čistě a jenom o tuto renovaci a ceny jsou pouze orientační, za momentálně dostupný materiál.

 

Celkový rozpočet renovace nezahrnuje pořizovací cenu skútru. V současné době (rok 2010) se cena skútru k renovaci může pohybovat od 10.000 Kč a výše. Viděl jsem ovšem prodávat skútry v před -renovačním stavu i za 70.000 Kč (včetně Druzety).

 

Kupovat skútr po renovaci je velice finančně náročné a pokud kupujete od neznámého člověka a nejste si jisti jak původem skútru, rozsahem a kvalitou provedené renovace nebo požadovanou finanční částkou, raději se nejdřív poraďte na odborných portálech věnovaných skútrům Čezeta. Vyplatí se to!

 

Motor

 

Motor u našeho skútru jsem nechal kompletně repasovat odbornou firmou. Jednalo se o kompletní renovaci agregátu. Motor byl při koupi skútru v chodu a nevykazoval žádné zásadnější závady. Po jeho rozebrání nebyly rozpoznány žádné fatální nedostatky. Jediným problémem byl nefunkční náhon tachometru a tím způsobený únik oleje z motorové skříně. V motoru bylo obnoveno vše co se jen obnovit dalo. Nebudu se rozepisovat o jednotlivých dílech. Myslím, že výsledek stál za to jak se můžete přesvědčit na fotografiích v galerii renovace. Počítejte s investicí  5.000 – 7.000 Kč.

 

Lak

 

Lakování skútru je náročné vzhledem ke tvaru ploch karoserie. Ne každá lakovna bude nadšena tím, že jí na válu přivezete opískovaného skútra a budete lakýrovi vyprávět jak je pro vás výsledek lakování důležitý.

 

Já jsem lakování svěřil soukromníkovi o kterém jsem měl velmi dobré reference a věděl jsem, že má zkušenosti s lakováním veteránů. Výsledek, prosím opět posuďte sami v galerii, nicméně si dovolím konstatovat, je víc než dobrý.

 

Pro lakování skútru si připravte podle náročnosti (stavu karoserie) a vašich požadavků od 10.000 do 15.000 Kč.

 

Pískování bude stát cca. 1000 Kč

 

Pokovení

 

V současné době jsem ve fázi, kdy vybírám díly k pokovení. Ale už teď je jasné, že zinkování drobných dílů a šroubů bude stát cca. 1.500 Kč a chromování dílů odhaduji na 5.000 Kč.

 

Gumové díly

 

Ne všechno seženete a ne všechno bude levné. Stupačky, gumové díly na řadičku, startpáku apod. seženete bez větších potíží na burzách za vcelku přijatelné ceny. Horší už to bude s různými těsněními a např. gumou pod klakson na tento typ skútru. Počítejte s investicí  1.500 až 2000 Kč.

 

Samotnou kapitolou jsou silentbloky. Záleží opět jen na vás jakou kvalitu si vyberete. Na skútru jsem měnil silentbloky v přední vidlici a u tlumičů. Silentblok pérování není zatím třeba měnit. Investice do těchto dílů nemusí být vysoká, ale bude na úkor kvality. Počítejte s vydáním 500 – 2000 Kč.

 

Pneumatiky a duše

 

Doporučuji koupit nové. Cenu si už nepamatuji, ale myslím, že jedna pneumatika byla cca. 400 Kč. Duše jsem koupil za 20 Kč jednu na burze. Můžete se poohlédnout po originálu, ale to bude neuvěřitelně drahé. Viděl jsem prodávat bělobokou originál pneumatiku za 2.500 Kč!!

 

Šrouby a šroubky

 

Tohle je moje noční můra. Z vlastní zkušenosti doporučuji nic při rozebírání skútru neztratit! Většina šroubů a matek odpovídají dnes již neplatným normám a ani specializovaný prodejce nemusí mít to, co potřebujete. Doporučuji vybrat díly k zinkování/mědění, vyplatí se vám to a budete mít originály s dokonalou povrchovou úpravou.

 

Mám nedávnou zkušenost, kdy jsem na jednom bazarovém serveru objevil originál pozinkované šrouby kol. Jedná se opravdu o atyp, který se dá sehnat v této úpravě jen vzácně nebo potom už jen v nerezu (sada za 50 EUR).

 

Elektroinstalace

 

Doporučuji vše nové. Kabely, cívka, kontakty, svíčka a repase dynama (nové cca 2.000 Kč). Celkové náklady od 500 do 4.000 Kč.

 

Leštění hliníku

 

U skútra je toho celkem dost. Koupil jsem leštící sadu za 500 Kč. O výsledky se podělím již brzo.

 

 

Ostatní díly

 

Ostatními díly myslím lanka, řetěz, žárovky atp. Tady doporučuji nakupovat víc než s rozmyslem. Něco bude levné něco drahé. Investice se může vyšplhat hodně vysoko…

 

Shrnutí

 

Tak tedy, pokud se na to necítíte, nedělejte to. Největší investicí bude váš čas. Pokud si myslíte, že to zvládnete za měsíc, nezvládnete. Všechno má svoje místo a čas. Proto doporučuji rozmyslet si jestli se vaše investice časově a finančně vyplatí.

 

Celková investice renovace

 

Celkové materiálové náklady budou minimálně 50.000 Kč a to bez pořizovací ceny stroje. Optimální investice je 60.000 – 70.000 Kč.

 

 

Pro manželky () nadšených veteránistů (): KDO SI HRAJE, NEZLOBÍ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

High Blood Stress and Basic nature Disease

(ACizmannaNom, 29. 7. 2018 6:19)

Compression est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque age votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/combien-de-temps-dure-le-cialis/